Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Værdigrundlag

Værdigrundlaget for arbejdet med børn

Dialog 

 

Nærvær

 

Vi bestræber os på at

  • sætte ord på handlinger og følelser
  • tolke barnets behov
  • medinddrage
  • være lyttende og imødekommende

 

Åbenhed

 

Vi bestræber os på at

  • den voksne ser sig selv som rollemodel
  • møde barnet positivt og anerkendende
  • møde barnet med oprigtighed
  • vores forventninger er klare og tydelige
  • være klare og tydelige i vores kommunikation

 

Udvikling

 

Læringsmiljø

 

Vi bestræber os på at

  • tage udgangspunkt i barnets styrkesider
  • skabe et godt læringsmiljø for alle
  • være og tænke inkluderende
  • imødekomme barnets individuelle behov og mange måder at lære på
  • barnet lærer at tage ansvar

 

Tryghed

 

Vi bestræber os på at

  • skabe tryghed gennem daglige rutiner og gentagelser
  • skabe gode relationer barn/barn, barn/voksen
  • være nærværende

 

Respekt  

 

Anerkendelse

 

Vi bestræber os på at

  • barnet føler sig set og hørt
  • respektere barnets grænser
  • barnet lærer, at vi taler ordentligt til hinanden
  • barnet lærer at vente på tur
  • have synlige mål og forventninger til børn og elever

 

Empati

 

Vi bestræber os på at

  • anerkende barnets følelser
  • møde barnet der hvor det er
  • barnet mødes af tålmodige voksne