Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Klagevejledning

Hvis forældre oplever problemer i forbindelse med deres barns skolegang, opfordrer vi til, at der søges dialog med skolen om problemerne. 

Hvis der er noget, man som forældre mener, skolen ikke har håndteret godt nok, vil vi altid gerne høre om det. Så kan vi sammen finde gode løsninger og samtidig lære af det. Vi har fra skolens side et stort ønske om et stærkt skole-hjem-samarbejde, hvor der er tillid, gensidig respekt og en god dialog mellem skole og forældre.

Fra skolens principper om kommunikation

Forældre, der oplever problemer med forhold i deres barns dagligdag i skolen, kontakter først de involverede medarbejdere med henblik på en løsning af problemet. Findes der ikke en løsning på denne måde, tages kontakt til ledelsen.

LinkPrincipper for kommunikation

Hvis man som forældre ønsker at klage, skal klagen sendes til skolens ledelse, som så har mulighed for at undersøge sagen og i samarbejde med forældre og medarbejdere finde en løsning på problemerne. 

Hvis man som forældre ikke er tilfredse med ledelsens håndtering af en sag, kan man gå videre med en klage til skolechefen i kommunen. 

Der er ikke formkrav, men en skriftlig klage bør indeholde:

  • Navn
  • Dit barns navn og klasse
  • En tydelig beskrivelse af problemet, herunder relevante datoer og begivenheder
  • Eventuel tidligere korrespondance med skolen om sagen
  • Hvilken løsning du ønsker

Man kan forvente svar på en klage i løbet af 4 uger.

Har man brug for yderligere vejledning er man altid velkommen til at kontakte skolens ledelse.