Vision

Vorbasse Skole tilbyder alle elever de bedste betingelser for at trives optimalt og lære i udviklende fællesskaber.

Vi sætter læring i centrum og samarbejder om at skabe helhed og sammenhæng i elevernes liv ud fra en fælles forståelse af vores pædagogiske værdier.

I inspirerende læringsmiljøer, hvor lokalsamfundets resurser inddrages, tilgodeses det enkelte barns styrker og interesser gennem mange måder at lære på.

Forældrene involverer sig i institutionens liv og oplever et godt og konstruktivt samarbejde omkring deres børns læring og trivsel.

Eleverne udvikler sig til at blive kompetente og ansvarlige og i stand til at imødekomme og mestre krav og udfordringer i en globaliseret verden.

Mission

Vorbasse Skole skaber grundlag for at alle elever trives og lærer så meget de kan. Det sker ved at tilrettelægge læringsaktiviteter og tilbyde samvær, som udvikler børn og unge til at være ansvarlige og livsduelige mennesker.